Jörgen Wetterberg

Jörgen Wetterberg - Vem är jag?

Vem är jag egentligen? Mitt namn är Jörgen Wetterberg och är chef med lång erfarenhet inom strategi, ekonomi, affärsutveckling, försäljning, marknadsföring och ledning främst inom Telecom & IT.

Jag tog min examen från KTH år 2004, parallellt med ekonomistudier på Stockholms Universitet. Jag arbetade på Ericsson i 10 år som bland annat strategikonsult, till att bli ansvarig för taktisk marknadsföring på Global Services för att slutligen jobba min 4 sista år på Ericsson som försäljningsdirektör mot T-Mobile i Seattle, USA. Från 2017 till 2020 så jobbade jag på Nordea som aktieanalytiker mot Telekom och IT sektorn.

Några av mina specialiteter som jag lärt mig under åren är:

  • Företagsstrategi
  • Corporate Finance
  • IPO / kapitalanskaffning
  • Företagsekonomi
  • Försäljning och marknadsföring 
  • Affärsutveckling
  • Ledarskap

På min blogg kommer jag skriva om mig själv, min vardag och allt annat som intresserar mig.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress